E-Ticaret
Blog Nasıl Yazılmalıdır?
- Öncelikle yazacağınız yazı hakkında detaylı olarak araştırma yapmalı ya da o konuya hâkim olmalısınız.
- Merak uyandıran başlık olmazsa olmazdır.
- Anahtar kelime kullanarak doğru kitleyi yazıya çekmelisiniz. Anahtar kelime kullanımı için Google anahtar kelime planlayıcı ya da Google Trends’i kullanabilirsiniz.
- Bloğu sadece yazmış olmak için değil insanlara faydalı olması için yazmalısınız.
- Kendinizi her zaman o yazıyı okuyacak kişi yerine koymalısınız.
- Ne yazacağınızı henüz bilmiyorsanız ilgi duyduğunuz alanlara yönelebilir ya da insanların yöneldiği, dikkatini çeken bloglara ve içeriklere göz atabilirsiniz.
- Bir şeyi merak edip arattığımızda genelde haber siteleri karşımıza çıkmaktadır, bu ne kadar sağlıklı tartışılır ama hızlı olan kazanıyor. 🙂 Güncel konular üzerine yazılar yazılabilir.
- Yazıyı kısım kısım ayırmak çok daha etkili sonuç verecektir. Artık günümüzde bilgiye hemen ve anlaşılır bir dil ile ulaşılmak istenmektedir.
- Görsel kullanımı kesinlikle olmalıdır, okuyucuyu sıkmadan keyif alacak yazıya dönüştürmek sizin elinizdedir.
- Konuyu araştıran kişinin karşısına ilk aramalarda çıkmak, Google’da görünürlüğün artması için; yazılan kelime sayısının doğru anahtar kelimeler kullanılarak 2000 civarı olması gerektiği araştırmalarda belirtilmektedir.
- Sürekli aynı cümleleri tekrar etmektense okuyucuya yararlı olarak 400-600 kelime yazılması çok daha sağlıklı olacaktır.
- Google’da düzenli reklam vermek de doğrudan trafik çekecek ve trafik geldikçe de yazı organik olarak aramalarda yükselecektir.
- Popüler pazaryerlerinin konu ile ilgili yazılan yazılara bakılacak olursa potansiyel müşterilerin aratacağı şekilde başlıklar ve içerik olduğu gerçektir. Örneğin “kaban fiyatları” olarak Google’da arama yapıldığında reklamlardan sonra içeriğin kalitesi doğrultusunda sonuçlar karşımıza çıkmaktadır, çıkan sonuçlardan ilk sayfada olan Hepsiburada’yı ele alalım.
- İçeriği incelediğimizde; anahtar kelimeler kullanılmış ve kalın puntolarla belirtilmiştir. Hem konu hakkında bilgi verirken hem de Google organik aramada çıkma için kelime sayısı oldukça uzun tutulmuş ve cümleler genelde birbirini tekrar etmiştir. Bu yazıya yer almamakta ancak farklı pazaryerlerinde konu açıklandıktan ve anahtar kelimeler yazı içerisinde belirtildikten sonra ilgili kategori sayfasına link verilerek yönlendirme sağlanmaktadır.
- Gördüğümüz üzere hepsiburada.com içerik yönetimi konusunda çok başarılıdır.
- Bu söylediklerimden yola çıkarak özetle; anahtar kelimeler belirlenip, doğru başlık kullanımı ve ilgi çekici yazı belirlenerek giriş, gelişme ve sonuç ile yazı yazılmalıdır.