E-Ticaret
KEP Nedir?
- KEP’in açılımı Kayıtlı Elektronik Posta’dır.
- Yapılan yazışmaların daha güvenli olması ve daha hızlı yapılabilmesi adına KEP’e ihtiyaç duyulmaktadır.
- Daha önce pazaryerlerinde gittigidiyor zorunlu olarak istemekteydi ve e-ticaret ile uğraşanlar bu yüzden KEP adresi almaktaydı.
- Yönetmeliğe göre satış yapanların KEP adresi alması gereklidir.
- Kullanıma göre paketleri mevcuttur, alınan paket yetersiz kalırsa ekstra paket alınabilmektedir.
- KEP hukuki olarak delil sağlamaktadır.
“Ülkemizdeki mevzuatta ilk defa 13/1/2011 tarihli ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu ile kayıtlı elektronik posta sistemine atıf yapılmış olup, tacirler arasındaki, diğer tarafı temerrüde düşürmeye, sözleşmeyi feshe, sözleşmeden dönmeye ilişkin elektronik ortamdaki ihbarların veya ihtarların kayıtlı elektronik posta sistemi ile yapılacağı hüküm altına alınmıştır. Ayrıca, yine aynı Kanun ile Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na KEP sistemi ile ilgili ikincil düzenlemeleri yapma yetkisi ve görevi verilmiştir.”
KEP Kullanım Alanları
- Ticari yazışmalar
- İhaleler
- Dilekçe
- Başvuru
- Fatura
- Sözleşmeler
- İhbar
- İhtar
- Şirket Beyannameleri
- Teklif
http://pttkep.gov.tr/online-basvuru