Kişisel Gelişim

Marka Bilinirliğini Artırmak

  • Reklamın amacı markayı görünür kılmaktır, olabildiğince markanın bilinirliğinin artması için reklam verilmesi gerekmektedir.
  • Sosyal sorumluluk projeleri markayı olumlu olarak etkilemekte ve akılda kalıcılığı arttırmaktadır.
  • Yüksek amaçlar için kasıtlı olarak hata yapılır, firmaların bazılarının zarar açıklaması yatırım almak ve marka bilinirliğini artırmaktır.
  • Hiç gerçekleşmemiş bir alanda adınızı duyurabilirsiniz. Örn; daha önce hiç ihracat gerçekleşmemiş bir ülkeye ihracat gerçekleştirerek ya da yeni bir ürün ortaya getirerek dikkatleri üzerinize çekebilirsiniz.
  • Müşterilerinize mail gönderecekseniz getirinin ve dönüşün en çok olduğu 20.00-23.00 saat aralığını seçebilirsiniz.
  • İnternet üzerinde kişilerin en çok tıklama saatler 08.00-09.00 ve 15.00-16.00 saatleridir, bu saatler düşünülerek sosyal medya için etkin paylaşımlar yapılabilir ve reklam çıkılabilir.
  • Problem çözüldüğü sürece ürün satılabilir ve değer katılabilir.
  • Müşteri arttırmak için öncelikle kendi çevremizden başlamamız gerekmektedir, dernekler, sanayi ve ticaret odaları, ilgili siteler ve sosyal medya kullanımı etkin rol oynamaktadır.
  • Paradan ziyade network daha önemlidir.
  • Boş pazar bularak rakipleri çıkarmak gereklidir. (Ürünün birebir aynısı olmasına gerek yoktur, ürün benzerde olsa rakiptir.)
  • Ortaya konulan ürüne 4 yılda yeni bir şeyler eklemek gerekmektedir.
  • Pazarlama ve markaya yatırım yapmak önemlidir.
  • Ürün için e-posta pazarlaması yapılabilir. İnfo maili yerine ilgili kişinin mailini bularak mail göndermek daha etkilidir (linkedinden ilgili kişilere ulaşılabilir). Mailchimp uygulaması üzerinden ücretsiz olarak toplu mail gönderimi sağlanabilir.

Eda YAVUZ

E-Ticaret Uzmanı.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu