E-Ticaret

Nielsen Nedir?

New York merkezli araştırma şirketi olan Nielsen, 1923 yılında kurulmuştur. Nielsen 100’den fazla ülkede faaliyet göstermekte ve istihdam sağlamaktadır. Son tüketicinin kullanım alışkanlıklarını elde edilen verilerle ortaya koymaktadır. Bu verileri belli başlı kuruluşlardan almaktadırlar. Araştırmalarıma göre yaptıkları anketler karşılığında anketi yapan kişiye cüzi bir miktar ödemektedirler.

Ben araştırma yaparken Nielsen ile 2019’da tanıştım. Faydalı içerik olarak paylaştıkları radyonun pazarlama payında önemli bir yeri olduğunu topladıkları verilerle açıklamışlardır.

Bkz. https://www.nielsen.com/tr/tr/insights/article/2019/radio-increasing-effectiveness-37-million-people-listen-to-radio/

Daha önce çalıştığım X şirketinden de veriler almaktaydılar ancak veriler ne derece doğrudur tartışılır. Tam olarak topladıkları veriler %100 doğru denemez bence ama yaklaşık olarak ifade edilebilir.

Toplanılan veriler ücret karşılığında firmalara satılmaktadır. Tabi ki bu pazarlama sektörü için muhteşem ötesi bir nimettir.

Neydi?

“Ölçümlenemeyen hiçbir şey yönetilemez!” (Peter F. Drucker)

Uzun zamandır sitelerine girmiyordum önceden turkuaz-gri renkte logosu vardı ancak logo değişikliğine gidilmiş. Nielsen logosunun ne anlama geldiğini araştırdım ancak henüz bulamadım, öğrendiğimde yeşillendireceğim.

Aşağıdaki görselde Nielsen’in yaptığı araştırmaya göre kıtalardaki alışveriş etkenleri ele alınmıştır.

Kişilerin premium ürün satın alması, kendilerini daha iyi hissettirdiğini ortaya koymaktadır. Ürün satışı yaparken ürün isminde premium, gold gibi kelimelerin geçirilmesi tüketiciyi doğrudan etkilemektedir. En basit örnek bunu su da görebiliriz. Su’yun tüketiciye sunumu farklılıklar göstermektedir. İçerisinde ki aynı olmasına rağmen şişe hem pet hem cam olabilmektedir. Kişilerin özel hissetmesi şişenin maddesi kadar kolaydır. 🙂

“Radyo zamanımızda dinlenir mi yaa?!” diyenlere cevap Nielsen araştırmasından gelmiştir.

10 kişiden 6’sının radyo dinlediğini gösteren bu ölçümde günlük radyo dinleme ortalama süresinin 3 saat 10 dakika olduğu belirtilmektedir. Araç kullanırken ya da ofis ortamında dinlenen radyonun firmalar için tüketiciye ürün, hizmet pazarlamasında etkili bir biçimde ulaşılabileceği yadsınamazdır.

Herkesin dilinde dolanan Z kuşağı furyası ki kesinlikle geri atılacak bir konu olmayıp çılgın bir tüketim kültürüne sahip kuşaktır. Faaliyet gösterdiğim sektörde aşağıdaki araştırmayı birebir yaşadım. Genellikle moda ve kozmetik alışverişte en çok tercih ettikleri kategoriler arasındadır. Araştırma Y kuşağında Z kuşağına oranla daha yüksektir. Örn: Trendyol’da 200₺ olan bir ürün, Pttavm’de 150₺ olmasına karşın genelde Trendyol üzerinden alınmaktadır. Bunda ki etkenler; araştırma yapılmaması, üşengeçlik yapılarak kart ve adres bilgilerini tekrar girmekle uğraşmama, güven, alışkanlık gibi unsurlar vardır.

Eda YAVUZ

E-Ticaret Uzmanı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu