Renklerin Anlamları
Hayatın aslında kendisi olarak nitelendirebileceğimiz renklerin, psikolojik olarak etkisi olduğu gerçeği yadsınamazdır. Bunun farkında olan firmaların logo seçiminde kullandıkları renkler, faaliyet gösterilen alan ile alakalıdır. Renklere sözsüz iletişim aracı diyebiliriz; bazı renkler sakinleştirirken bazıları eyleme geçirir gibi renklerin anlamları örneklerini çoğaltabiliriz. Renklerin kullanım alanının sınırı yoktur ve doğru renk seçimi çok önemlidir. Renkler kültürlerde farklı anlamlar taşıyabilmektedir. Renk konusunda ilk aklımıza gelen ana renklerdir: Kırmızı, mavi ve sarı.
Kırmızı
Kırmızı renkte aklımıza ilk gelen aşk ve sevgidir. Dikkat çekici olduğu için trafik ışıklarında ilk renk olması bundan olsa gerektir. Harekete geçirir, iştah açar ve heyecan verir. Genelde gıda sektöründe kullanılmaktadır. Markalaşmada ayrı ve önemli yeri olan kırmızı pozitif bir renktir.
Mavi
Mavi kırmızının aksine, gıda için düşünecek olursak iştah kaçırır. Genellikle bankaların logolarında tercih edilmektedir bunun nedeni güven vermesidir. Firmaların profesyonel algı yaratmasında da büyük etkisi vardır. Mavi renk sosyal medya logolarının da vazgeçilmezidir. Sakinlik, huzur, sonsuzluk ve sadakati temsil eden maviyi kullanan markalardan bazıları şöyledir:
Sarı
Enerjinin başrolü olan renktir. Taksilerde kullanılmasının nedeni anlık dikkatimizi çekip daha sonra etkisini yitirmesidir. Umut ve iyiliği temsil eder. Sarı göz yorduğundan kullanılması önerilmez. Koyu renklerle kombinasyonu yapılırsa ön plana çıkmakta ve kendini ilk fark ettiren olmaktadır. Tek başına kullanılması tavsiye edilmemektedir.
Mor
Gösteriş ve nevrotik bir renk olan mor, kullanılan renkler arasında çok tercih edilmemektedir. Marka logolarından aklımıza ilk gelen şüphesiz Milka’dır. Bu çocuksu bir renk olduğunu anlamamıza yardımcı olur. Kraliyet mensuplarının giysi renk seçiminde tercih edilmesi, mor renginin zamanında zor elde edilen bir renk olmasından kaynaklıdır.
Yeşil
Doğa, umut, yeniliği ifade eder. Gözü yormaz ve huzur verir. Çevre dostu olduğunu gösteren firmalar genellikle yeşil rengi tercih eder. Çoğunlukla sağlık sektöründe ve doğal ürünlerin pazarlamasında tercih edilmektedir.
Turuncu
Ara renk olan turuncu, mutluluk ve enerjiyi yansıtmakta dinamizmin ve moralin sembolüdür. Harekete geçirme algısı vardır ve ısı hissi verir. Teknoloji şirketlerinde ve gıda sektöründe tercih edilir.
Siyah
Asilik, hırs, güç, karamsarlık, zarafet, otorite gibi birçok kavramın renk bulmuş halidir. Lüks markaların logolarında kullanılmaktadır. Zamanlaması doğru olduğunda vazgeçilmez ve siyah rengin ağır bir enerjisi vardır.
Kahverengi
Toprak rengi olan kahverengi doğallığı yansıtır. Klas bir renktir ve tonları her alanda kullanılabilir. Diğer renklerle olan uyumuna dikkat edilmelidir aksi takdirde olumsuz dönüşler kaçınılmazdır. Sürdürülebilirlik anlamı taşımakta ve hareket geçirici özelliği vardır.
Beyaz
Masumluğun sembolizesidir. Huzur verir ve devamlılığın göstergesi olarak anımsanır. Beyaz yeniliktir. Gelinlik, kefen renginin beyaz olması yeni başlangıçlar, yeni yaşam inancından dolayıdır. Sağlık ve dekorasyon alanlarının da vazgeçilmezidir.