Satışta Altın Bilgiler
Bir ürünün satışı yapılacaksa öncelikle bu ürüne kimlerin ihtiyaç duyduğu yani hedef müşteri belirlenmelidir.
Müşteri; alıcı, karşılığında ücret ödeyen kişidir.
Tüketici; satın alıp kullanan, tüketen kimsedir.
Yeni bir ürün ortaya koyulmuşsa ürünün bilinirliğinin artma ve üretiminin devamının üretilmesi sürecinde müşterilerden geri dönüş alınmalıdır. Geri dönüş sonrası tüketici talebini karşılamıyorsa üründe iyileştirmeye gidilmelidir. Geri dönüş müşteri telefonda aranarak ya da müşteri ziyareti ile yapılabilir.
Ortaya konulan satışı yapılan ürün hakkında her şeyi bilmek gerekmektedir.
Ürün satışı gerçekleştirirken cinsiyete göre yaklaşmak gereklidir, bazen ayrımcılık işe yarıyor 🙂
Kadınlara satış yaparken;
- İsminin sonuna hanım eklenmelidir.
- Kesinlikle indirim yapılmamalıdır, indirim güvensizlik vermektedir.
- Üründe varyant seçenekleri varsa hangi renk sevdiği sorulabilir.
- Çok fazla ürün sunulmamalıdır.
- Ucuz yerine ekonomik kelimesi kullanılmalıdır.
- Fiyatı şu ₺, yerine toplam ..₺’dir denmelidir.
- Herhangi bir sorun olması karşısında sorun yerine durum kullanılmalıdır.
Erkeklere satış yaparken;
- Tamamen fiyatlarla hedefleme yapılmalıdır.
- Mevcut ürünü ve hizmeti süslü dil kullanarak hikayeleştirerek anlatmak gereklidir.
- Satış gerçekleştirirken kendinize nasıl davranılmasını istiyorsanız müşteriye öyle davranmalısınız.
* Rakibin mevcut müşterisinin dikkatini çekmek satışı beraberinde getirmektedir. Rakibe yakın olmak en iyi gelişimdir.